La final de an, primarul Daniel Băluță a dat 28 de mii de EURO mai multor publicații din România pentru a promova noul sistem de plată digitalizat al Direcției de Taxe Locale. Digi24 și Ziarul Financiar au primit cele mai mari sume. Spre deosebire de acest contract care se găsește pe platforma de licitații publice SEAP, Primăria Sectorului 4 ține secret un acord cadru de două milioane de lei încheiat anul trecut tot pentru servicii de promovare la TV. Edilul refuză să spună ce televiziuni au primit banii, susținând că toate informațiile se află pe SEAP.

O instituție din subordinea primarului Daniel Băluță a dat 134 de mii de lei, adică 28 de mii de EURO, presei din România pentru „servicii de informare”. Contractul a fost atribuit direct de Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4 către agenția Complete Media care, ulterior, a împărțit banii la mai multe publicații online și televiziuni.

Dintre toate, Digi24.ro a primit cea mai mare sumă, aproape 29 de mii de lei, urmată de zf.ro și mediafax.ro, la care au ajuns în jur de 13 mii de lei. Printre publicațiile online care au primit bani din bugetul sectorului 4 se numără și antena3.ro, libertatea.ro, stiripesurse.ro și hotnews.ro.

Pe 11 decembrie, la două zile de la atribuirea achiziției, digi24.ro a postat un advertorial cu titlu: „(P) De luni, 13 decembrie, sediile DGITL Sector 4 se închid definitiv”. Este singurul articol publicat în ultima lună despre activitatea DGITL S4 pe digi24.ro. În schimbl, la DIGI24 TV, reclama a rulat zile în șir în calupurile de publicitate.

Și zf.ro a marcat corespunzător publicitatea plătită de Daniel Băluță cu (P) într-un articol intitulat: „(P) mesaj important pentru locuitorii sectorului 4!”. Conținutul advertorialului este același ca cel de pe digi24.ro și este despre implementarea noului sistem de plată digital ce va deveni funcțional din data de 1 ianuarie 2022.

Patru dintre publicațiile online nu au marcat articolele ca fiind publicitate: antena3.ro, evz.ro, stiripesurse.ro și dcnews.ro.

Contractul de 2 milioane de lei cu televiziunile, ținut secret de Daniel Băluță

Anul trecut, pe site-ul ps4.ro a fost publicat un anunț publicitar privind procedura de atribuire a unui acord cadru de două milioane de lei pentru „Servicii producție materiale de televiziune pentru promovarea obiectivelor de dezvoltare ale Sectorului 4”.

Din cei două milioane de lei ar fi trebuit să se publice, conform caietului de sarcini, maxim 250 de materiale video între 30 de secunde și 2 minute care se conțină imagini, voice over, sincron de la un actor relevant (dacă e cazul) și fundal muzical (dacă e cazul).

„Criterii generale pentru creația materialelor:

  • Memorabilitate
  • Imaginile și elementele vizuale să fie corelate cu mesajele și textul și să se completeze reciproc
  • Abordare pozitivă, ton optimist
  • Accesabilitate: mesajul și informațiile transmise să fie clare, simple și la obiect.”

Primarul Daniel Băluță refuză să comunice la ce televiziuni au ajuns banii și ce sume au primit acestea, în ciuda repetatelor solicitări înaintate de Buletin de București. Acesta susține că toate achizițiile derulate de sectorul 4 se regăsesc în Sistemul Electronic de Achiziții publice SEAP și că pot fi găsite pe site-ul e-licitație.ro.

Pe SEAP, însă, nu există nici urmă de ele.

Întrucât nu am primit răspuns la solicitări, nu avem informații legate de contractul acord cadru și dacă acesta a fost plătit sau nu.

Sursă cover foto: Facebook Daniel Baluta

(Visited 240 times, 1 visits today)